سفارش تبلیغ
صبا ویژن

blog

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ترک گل

    نظر

راه های ترک گل

انتخاب بهترین روش و راه ترک گل و رهایی از وابستگی به مصرف آن، به عوامل مختلفی مانند شدت اعتیاد، شرایط جسمی و روانی فرد و حمایت های اجتماعی بستگی دارد. از آن جایی که گل باعث وابستگی های شدید جسمی و روحی در فرد می شود و خوشحالی و سرحالی او را شدیدا به خود وابسته می کند، ترک آن می تواند با سختی های مختلفی همراه باشد. به همین دلیل ایجاد روش های مختلف برای ترک گل به افراد این شانس را می دهد تا بهترین و مناسب ترین روش را انتخاب کرده و بر اساس آن گل را ترک کنند. از روش های و راه های ترک گل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترک گل با روان درمانی

روان درمانی یکی از مهم ترین بخش های درمان اعتیاد به گل است. روان درمانی به افراد کمک می کند تا با دلایل مصرف این ماده مخدر آشنا شده و مهارت های مقابله ای برای وسوسه ها و تداوم مصرف را بشناسند و بکاربندند. همچنین در روان درمانی ترک گل به افراد توانایی کنار آمدن با استرس و چالش هایی که سبب روی آوردن آن ها به سمت مصرف گل شده نیز آموزش داده می شود. انواع روش های روان درمانی ترک گل عبارتند از:

  • درمان شناختی رفتاری CBT: روش سی بی تی ترک گل، یک روش درمانی مبتنی بر شناسایی و تغییر الگوهای فکری و رفتاری است که منجر به اعتیاد در فرد می شوند.
  • درمان انگیزشی MI: در روش ام آی ترک گل که یک رویکرد درمانی است بر افزایش انگیزه فرد برای ترک اعتیاد تمرکز می شود.
  • خانواده درمانی: درمان خانوادگی و آموزش به اعضای خانواده برای یاری رساندن به فرد در جریان ترک، از روش های دیگر روان درمانی ترک گل است.
  • درمان گروهی: درمان گروهی می تواند به افراد کمک کند تا از حمایت و تجربیات دیگران در این زمینه بهره مند شوند.