سفارش تبلیغ
صبا ویژن

blog

صفحه خانگی پارسی یار درباره

اوردوز تریاک

    نظر

اوردوز تریاک

اوردوز تریاک مانند اوردوز مواد مخدرهای دیگر است و با علائمی مشابه رخ می دهد. اولین راه درمان اوردوز، قطع کامل مواد مخدر است. ترک نکردن تریاک بعد از اوردوز منجر به مرگ ناگهانی می شود. با توجه به اینکه تریاک از نظر جسمی و روانی افراد را وابسته می کند؛ ترک تریاک در خانه نیز باید تحت نظر پزشک انجام شود.

علت اوردوز تریاک

تریاک یکی از ارزانترین مواد مخدر هایی است که باعث سرخوشی و نشئگی می شود. در صورت مصرف این ماده با دیگر مواد مخدر مانند ماری جوانا یا متامفتامین احتمال اوردوز تریاک بیشتر می‌ شود. یکی دیگر از علل اوردوز تریاک این است که افراد بدون توجه به جنبه روانی این ماده، آن را ترک می کنند و بعد از یک مدت کوتاهی که در دوران ترک تریاک هستند باز می گردند. در این هنگام مغز آنها بیشتر از هر زمان دیگری به مصرف تریاک ولع دارد. مصرف بیش از حد تریاک بعد از محرومیت باعث اوردوز می شود.

درمان اوردوز

هنگام درمان اوردوز ابتدا برای دفع مواد سمی و خارج کردن آنها از بدن، معده را شستشو می دهند.

در مرحله بعد پزشکان برای مانع جذب مواد مخدر از معده و خون از کربن فعال استفاده می کنند. در این روش مواد سمی مخدر به کربن می چسبند وهمراه مدفوع خارج می شوند.

هنگام سم زدایی پزشکان  لوله ای در مسیر هوایی بیمار قرار می دهند تا فرد بتواند حین سم زدایی نفس بکشد و تبادل اکسیژن کافی حفظ شود.

در برخی اوردوزها، داروهای دیگری برای خنثی کردن و پادزهر تأثیر دارویی که اوردوز شده لازم است.

در مراحل بعدی تزریق سرم، غربالگری زهرشناسی، عکس‌ برداری رادیوگرافی از قفسه سینه جهت بررسی ابتلا به ذات‌الریه، نوار قلب و سی تی اسکن انجام می شود.