سفارش تبلیغ
صبا ویژن

blog

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ترک تریاک

    نظر

اصول برنامه غذایی در روند ترک تریاک

از علائم ترک تریاک می‌توان به درد های عضلانی شدید، سندرم پای بی‌قرار، درد شدید در استخوان های بدن، خارش بدن، سوزن سوزن شدن دست و پا،سوزش شدید پا، حس خزش چیزی روی پا و… اشاره کرد. از جمله مواد غذایی که در کاهش علائم درد موثر‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هیدراته بمانید، برای دفع سموم و حفظ سطح مناسب هیدراتاسیون، مقدار زیادی آب بنوشید.
  • رژیم غذایی غنی از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی را برای تامین مواد مغذی ضروری و ارتقای سلامت کلی مصرف کنید.
  • مصرف فیبر را افزایش دهید،غذاهای پرفیبر مانند لوبیا، حبوبات، غلات کامل و سبزیجات را برای حمایت از هضم غذا و کاهش یبوست، که یک علامت رایج ترک است، مصرف کنید.
  • غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی های چرب (ماهی آزاد)، گردو، بذر کتان و دانه های چیا می توانند به کاهش التهاب و حفظ سلامت مغز کمک کنند.
  • مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان، آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها و سبزیجات می توانند به کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از سوء مصرف دارو کمک کنند. انواع توت ها، سبزیجات برگ دار و سبزیجات رنگارنگ را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  • از غذاهای فرآوری شده و شکر اجتناب کنید، مصرف غذاهای فرآوری شده، تنقلات شیرین و نوشیدنی ها را به حداقل برسانید زیرا می‌توانند موجب التهاب بدن بشوند و بر خلق و خو و سطح انرژی تأثیر منفی بگذارند.
  • الگوهای غذایی منظمی داشته باشید و برای تثبیت سطح قند خون و حفظ انرژی در طول روز از حذف وعده های غذایی خودداری کنید.

ترک تریاک یک تصمیم مناسب برای کسانی است که درصدد رهایی از شر وابستگی به این ماده مخدر هستند. ترک ماده مخدر تریاک همواره نیاز به اراده و تلاش زیادی دارد. به همین دلیل برخورداری از راهنمایی های مشاوران ترک اعتیاد و همراهی و حمایت خانواده و دوستان سبب سهولت در ترک تریاک می شود. ترک کردن تریاک دارای شرایط و مراحل مختلفی است و همچنین روش های مختلفی برای آن وجود دارد که هر فرد متناسب با نوع فیزیک بدنی و توانمندی روحی، پس از مشورت با مشاوران ترک اعتیاد، بهترین روش ترک را انتخاب کرده و آن را پیگیری می کند. در این مقاله همراه ما باشید تا با بهترین روش های ترک تریاک و جوانب آن آشنا شوید.