سفارش تبلیغ
صبا ویژن

blog

صفحه خانگی پارسی یار درباره

آلاچیق

    نظر

آلاچیق چیست؟

آلاچیق که واژه ای ترکمنی است در لغت به معنای تارم و کلاه فرنگی است، یک سایبان چوبی یا فلزی است که چند ستون دارد، اطراف آن آزاد بوده و سقف آن را گنبدی میسازند و همچنین جایی برای نشستن دارد. دورهمی ها در فضای باز، حیاط ویلاها، باغ ها، فضای سبز پارک ها، سواحل دریا ها، جنگل ها و حیاط منازل با وجود آلاچیق لطف دیگری دارد و وقت گذرانی در زیر آلاچیق ها بسیار لذت بخش تر خواهد بود. آلاچیق ها کابرد و مزایای زیادی دارند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. همچنین با معرفی انواع آلاچیقِ بهتر این محصول را میشناسید. اگر در چند سال گذشته از آلاچیق نام برده میشد، به یاد ساختمان های شیک و لوکس با محوطه های بزرگ می افتادید اما امروزه شرکت های تولید کننده انواع آلاچیق با ابعاد مناسب برای هر فضا تولید میکنند و این آلاچیق ها برای محوطه های کوچک منازل کاربردی هستند و باعث میشوند افراد پر مشغله نیز لحظاتی را با آرامش در فضای باز سپری کنند. با وجود این آلاچیق ها محوطه ی باز حیاط به محلی برای آسایش و آرامش ساکنین تبدیل میشود. زیرا حتی یک ساعت استراحت در هوای آزاد خستگی یک روز کاری سخت را میزداید.

انواع آلاچیق

آلاچیق ها از لحاظ ابعاد و شکل هندسی متنوع هستند و باید با توجه به مکانی که قرار است در آن جا نصب شوند یکی از انواع مستطیل، مربع، شش ضلعی، هشت ضلعی، فانتزی و … را انتخاب کنید.

میتوان گفت همه ی افراد عاشق طبیعت گردی و استراحت در هوای آزاد هستند. اما این امکان که هر لحظه بتوان از هوای آزاد طبیعت استفاده کرد برای همه وجود ندارد اما میتوان با نصب یک آلاچیقِ متناسب با حیاط منزل یا باغچه محیطی سرشار از آرامش را فراهم کرد و ساعتی از روز را به استراحت در آنجا پرداخت.

امروزه صاحبان رستوران ها و یا کافه ها برای استفاده های اقتصادی و ایجاد محیطی آرام در هوای آزاد از انواع آلاچیقِ استفاده میکنند.

حال که به خوبی در مورد آلاچیقِ گفتیم بهتر است انواع آلاچیق را نیز بررسی کنیم. آشنایی با انواع آلاچیقِ قبل از خرید این محصول به شما کمک میکند که متناسب با نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.

 

 

آلاچیق