سفارش تبلیغ
صبا ویژن

blog

صفحه خانگی پارسی یار درباره

شربت تریاک

    نظر

دلایل مصرف شربت تریاک

شربت تریاک در مواردی می‌تواند خاصیت درمانی داشته باشد، که تجویز آن توسط پزشکان صورت می‌گیرد. این شربت برای درمان برخی از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهمترین دلیل مصرف این شربت عبارت است از:

  • درمان درد: شربت تریاک به عنوان یک ضد درد استفاده می‌شود و می‌تواند در کاهش دردهای مختلف از جمله دردهای عصبی، عضلانی و مفصلی مؤثر باشد.
  • ضد سرفه: این شربت می‌تواند در درمان سرفه‌های خشک و تنگی نفس مرتبط با بیماری‌های ریوی مثل آسم و برونشیت مفید باشد.
  • ضد اسهال: مصرف تریاک در برخی موارد می‌تواند به عنوان یک ضد اسهال مؤثر عمل کند.
  • ضد تشنج: این شربت ممکن است در درمان برخی از نوعی تشنج‌ها که به عنوان تشنج‌های مرتبط با فعالیت‌های الکتریکی غیرطبیعی در مغز شناخته می‌شوند، مفید باشد.
  • درمان برخی اختلالات روانی: تریاک ممکن است در درمان برخی از اختلالات روانی مانند اضطراب و بی‌خوابی کمک کننده باشد.

نحوه استفاده از شربت تریاک

این دارو را طبق دستور پزشک و معمولاً 4 بار در روز از طریق دهان مصرف کنید. در صورت بروز ناراحتی در معده، ممکن است همراه با غذا یا وعده های غذایی مصرف شود. با دقت هر قطره را با استفاده از قطره چکان ارائه شده اندازه گیری کنید. اگر داروی شما در یک سرنگ با دوز خوراکی است، برای اندازه گیری دوز از سرنگ استفاده کنید. از قاشق خانگی استفاده نکنید، زیرا ممکن است دوز مناسب دریافت نکنید. مقدار مصرف ممکن است درست قبل از مصرف با مقدار کمی آب مخلوط شود.

اگر ناگهان استفاده از این دارو را متوقف کنید، ممکن است علائم ترک (مانند تعریق، حالت تهوع، استفراغ، بی قراری) داشته باشید. برای کمک به جلوگیری از ترک، پزشک ممکن است دوز شما را به آرامی کاهش دهد. در صورت استفاده طولانی مدت از تریاک یا در دوزهای بالا احتمال ترک آن بیشتر است. در صورت قطع مصرف، فوراً به پزشک یا داروساز خود بگویید. دوز مصرفی خود را افزایش ندهید، آن را بیشتر و بیشتر از زمان تجویز شده استفاده کنید. در صورت دستورالعمل، دارو را به طور مناسب قطع کنید.

این شربت هنگامی که برای مدت طولانی استفاده می شود، ممکن است به خوبی درمان نکند. همچنین ممکن است برای درمان، به دوز های مختلفی نیاز داشته باشد. اگر این دارو به خوبی متوقف شد با پزشک خود صحبت کنید. اگر وضعیت شما بعد از 2 تا 3 روز از درمان ادامه یافت یا بدتر شد، به پزشک خود بگویید.


علائم خماری تریاک

    نظر

شیره تریاک از جوشاندن تریاک و تریاک سوخته تهیه می‌شود. افرادی که به شیره اعتیاد دارند، برای ترک آن باید سختی و خماری زیادی را تحمل کنند. خماری شیره تریاک 12 تا 21 روز طول می‌کشد . اکثر افراد معتاد توانایی گذراندن این دوره را ندارند و اگر موفق به ترک شوند احتمال بازگشت به اعتیاد در آن‌ها بسیار کم است. افرادی که شیره تریاک را می کشند، به علت تخدیر زیاد شیره و اثر قوی آن، فرد مجبور می‌شود دراز بکشد تا از سرگیجه و افتادن خود بر روی زمین جلوگیری کند. از جمله علائم رایج در خماری شیره تریاک، شامل درد تمام استخوان‌های بدن، تب و لرز، خواب آلودگی در روز، بی‌خوابی شبانه، ناامیدی و افسردگی است.

علائم خماری تریاک

ترک و خماری مواد مخدر در هر فرد، بسته به نوع مصرف، مقدار و مدت زمان آن متفاوت است. ترک تریاک و پیدایش حالت خماری پس از آن نیز علائم مخصوص به خود را دارد. به طور کل، ترک کردن تریاک، پیامدهای سخت و شدیدی را به همراه دارد که تحمل کردن آن برای فرد می‌تواند بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. در هنگام ترک اعتیاد، علائم خماری تریاک در فرد ابتدا با تاری چشم و خمیازه کشیدن‌های زیاد و مکرر مشخص می شود. بعد از مدتی، فرد اشتهای خود را نیز از دست می‌دهد و دچار تب و لرز شدیدی خواهد شد. در زمان ترک تریاک، تنفس فرد به دلیل بالا رفتن فشار خون دچار مشکل می‌شود و فرد به سختی می تواند نفس بکشد. سایر علائم خماری تریاک در بعد جسمانی شامل لرزش، تعریق، آبریزش بینی، درد عضله‌ها و مفاصل، اسهال، یبوست و خارش بدن است.


داروی ترک اعتیاد

    نظر

درمان اعتیاد

اعتیاد یک بیماری ست همانطور که برای درمان دیگر بیماری ها به متخصص و پزشک مراجعه میکنید برای درمان بیماری اعتیاد نیز باید از راهنمایی های متخصصان در زمینه ترک اعتیاد بهره  جویید . مشاوران ترک اعتیاد برای کمک به تسریع روند دوره ی نقاهت ترک مصرف و کاهش چشم گیر دردهای ناشی از خماری از داروهای متفاوتی استفاده میکنند.منطقی ست که همانند دیگر داروهای شیمیایی داروهای ترک اعتیاد نیز دارای عوارض جانبی باشند اما با این حال این داروها کمک بسیاری به کاهش وابستگی های جسمانی فرد معتاد میکنند و در کاهش درد خماری موثر هستند.

داروی ترک اعتیاد

داروی ترک اعتیاد انواع مختلفی دارد که پزشک و متخصص ترک اعتیاد با توجه به ویژگی های فرد مصرف کننده مانند میزان مصرف،سن،جنسیت،مدت مصرف و … نوع خاصی را برای وی تجویز میکند. متخصصان ترک اعتیاد داروهای ترک اعتیاد را بر حسب علم خود در دوز های محدود و مطمئنی تجویز میکنند زیرا داروی ترک اعتیاد خود نیز اعتیاد آور است.بسیار افرادی بودند که خودسرانه برای رهایی از اعتیاد به مخدر مصرفی خود ، به امید تسریع روند ترک و جلوگیری از درد خماری بدون راهنمایی از پزشک ، در دوزهای بالا و سنگینی از داروهای ترک اعتیاد استفاده کردند و بعد از مدتی متوجه شدند که حالا به خود این دارو اعتیاد پیدا کرده اند.بنابراین در مصرف داروهای ترک اعتیاد احتیاط کنید و حتما با پزشک مشورت کنید.


کمیکال چیست

    نظر

ماده مخدر کمیکال چیست؟

کمیکال ماده روان‌گردان شیمیایی است که از ماده مراسوئیت یا بونزای استخراج می‌شود؛ماده اصلی مراسوئیت یا بونزای AM  یا ماری‌جوانا صنعتی است که برای تولید کمیکال از آن استفاده می‌گردد؛ کمیکال به شدت اعتیادآور و توهم‌زاست که فرد را دچار یک سرخوشی کاذب می‌کند.کمیکال معمولا در مناطقی مانند جنوب مکزیک و بخش هایی از آمریکای مرکزی و جنوبی پیدا می شود. در آن جا قرن ها این مخدر در مراسم های سنتی توسط سرخپوستان مازاتک مورد استفاده قرار می گرفته است. نام های عامیانه ای که به این ماده داده شده عبارتند از: سالی-دی، ماریا پاستورا، نعناع جادویی، مریم گلی، سالویا، گیاه چوپان، برگ نبوت است.این مخدر بصورت دانه های ریز و قهوه ای رنگی است که بطور معمول به صورت ترکیبی با ماری جوانا و حشیش استفاده می شود.کمیکال به صورت اسپری و سیگار مصرف میشود .کمیکال  وارد خون شده و  با اتصال به گیرنده های مغز، ریه، کلیه و کبد بر عملکرد مغز و سیستم بدن اثر میگذارد و سبب ایجاد اختلال در حافظه و افزایش فشار خون و بروز آثار دیگر در بدن فرد میگردد.

عوارض ماده مخدر کمیکال چیست؟

بی شک باید بر روی ادعاهای موجود مبنی بر عدم اعتیاد و وابستگی به کمیکال خط قرمزی کشید.باید گفت که این ماده مخدر بر خلاف نگرش های به ظاهر مثبت باطن خطرناک و پرعارضه ای دارد که بعضا این عوارض را حتی نمیتوان جبران کرد. کمیکال بلافاصله بعد از ورود به بدن باعث بروزحالاتی مثل عدم تشخیص کامل رنگ ها، شکل ها و الگو ها، دیدن تصاویر به شکل کارتونی، احساس سرخوشی، خنده ی غیر قابل کنترل، یادآوری خاطرات کودکی، صحبت کردن زیاد، از دست دادن قوای تشخیص زمان و مکان، ارتباط برقرار کردن با افراد ماوراء طبیعی، از دست دادن توانایی ارتباط برقرار کردن با عالم واقعیت، احساس اضطراب شدید و موقتا به کما رفتن.


علائم فرد معتاد به تریاک

    نظر

روش تشخیص فرد معتاد به تریاک

اساساً نشانه‌های اعتیاد به مواد مخدر در مراحل اولی? مصرف، یکسان و مشابه به هم است. تفاوت‌ها زمانی آشکار می‌شود که فرد معتاد در طولانی مدت به مصرف خود ادامه دهد. برای اینکه بدانید مصرف تریاک چه علائمی دارد، بهتر است در ابتدا دانش خود را نسبت به این ماده افزایش دهید. اینکه بدانید تریاک چیست و چه مصرف آن اثراتی دارد. عملکرد تریاک و عموم مشتقات آن که به مواد افیونی شهرت دارند، به گونه‌ای است که گیرنده‌های عصبی موجود در بخش مغز و نخاع را درگیر می سازد.

اگر به اعتیاد یکی از اعضای خانواده خود شک کرده اید، نمی‌توانید در همان روزهای اول نوع ماده مصرفی او را حدس بزنید. از طرف دیگر، آنجا که اغلب مصرف کنندگان، در اوایل مصرف، وابستگی خود به مخدر را کتمان می کنند، در مراحل اولیه اعتیاد حتی نمی توانید به بهبود و درمان آنان امیدوار باشید.

اولین نشانه‌ها زمانی ظاهر می‌شود که بدن مصرف‌کنندگان به ساختار ماده مصرفی عادت کرده باشد. اینجاست که فرد معتاد از چرخه سالم زندگی معمول خود خارج شده و با بروز برخی نشانه‌ها از اعتیاد خود پرده بر می‌دارد. افرادی که به صورت تفننی تریاک می‌کشند و دچار وابستگی نشده‌اند، هیچ علامت خاصی از خود نشان نمی‌دهند. بنابراین، شرط بروز علائم ظاهری فرد معتاد به تریاک، مصرف دائم است.